Multidisciplinary training in circular economy and smart valorization of the rural area for new business models
Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău Romania
15th, 16th, 17th January, 2020
WEDNESDAY 15th January 2020 | ||
9:30 -10:00 | Departure from Hotel to Vasile Alecsandri University | |
10:00 – 10:30 | Welcome and participants introduction
Place: Council Room of Engineering Faculty, Building B Coordinated by: Liliana Topliceanu |
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10:15 – 10:30 | Collaboration agreement
· last questions · handling the original documents to partners Coordinated by: Liliana Topliceanu |
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10:30 – 11:00 | General presentation of the projects
· objectives; · activities; · expected results · financial reports · template of timesheets · teams of the project · participation certificate to the intellectual outputs Coordinated by: Liliana Topliceanu |
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11:30 – 13:30 | definir la estructura del producto
– definición de los nombres de los capítulos – tipo de indicadores utilizados para la evaluación de los países – Definición de los cuestionarios del subcapítulo 3.2.5 – establecer el formato del producto intelectual – indicadores del producto – plantilla del resumen para los interesados en el idioma nacional y prueba de entrega del documento – otras cuestiones: publicación, etc |
14:30 – 15:00 | Intellectual output O2 – Visual identification of the project
· logo of the project · banner of the website and Facebook · flyers Coordinated by: Amina Perono and Chiara Battistoni, Polito |
15:00 – 16:30 | Intellectual output O2
· dissemination ways and materials · newsletter structure and template · brochure for the public · website of the project · private space of the partners for hosting and sharing documents · other dissemination channels: twitter, research gate · video presentation of the project Coordinated by: Puiu Gabriel and Iulian Furdu, UBc. – medios y materiales de difusión – estructura y plantilla del boletín de noticias – folleto para el público – sitio web del proyecto – espacio privado de los socios para alojar y compartir documentos – otros canales de difusión: twitter, research gate – video de presentación del proyecto |
16:30 | End of the first day of the meeting |
THURSDAY 16th JANUARY 2020 | ||
9:00 – 11:00 | Intellectual output O2
· structure and questionnaire for survey · defining the structure of the product; · defining the names of chapters; · presentation of the structure of the questionnaire: three sections are proposed ; · discussions about the questions and expected answers; · template of the questionnaire; · way to distribute the questionnaires; · indicators of the product; · template of the summary for stakeholders in national language -; · other questions: publication, etc. Place: Council Room of Engineering Faculty, Building B Coordinated by; UBc, Polito, IHU and UA – estructura y cuestionario para la encuesta – definir la estructura del producto; – definir los nombres de los capítulos; – presentación de la estructura del cuestionario: se proponen tres secciones; – discusiones sobre las preguntas y las respuestas esperadas; – modelo de cuestionario; – forma de distribuir los cuestionarios; – indicadores del producto; – plantilla del resumen para las partes interesadas en el idioma nacional -; – otras preguntas: publicación, etc. |
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11:30 – 12:30 | Intellectual output O2 – collaboration network
· template of the agreement; · the signing of the collaboration agreement. · protection of the personal data Coordinated by: UBc – plantilla del acuerdo; – la firma del acuerdo de colaboración. – protección de los datos personales |
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12:30 – 13:30 | Dissemination plan of the MULTITRACES project
· structure, the frequency of notes to the media · EU logo in the project · disclaimer note. Coordinated by Puiu Gabriel, UBc – estructura, la frecuencia de las notas a los medios de comunicación – Logotipo de la UE en el proyecto – nota de exención de responsabilidad. |
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14:30 – 15:30 | Intellectual output O3
· defining the structure of the product · defining the names of chapters · template of the document · type of indicators to evaluate the intellectual product Coordinated by Liliana Topliceanu, UBc and Amina Pereno, Polito |
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15:30 – 16:00 | Planning the C1 activities
· date of the short training activity for teacher and SMEs staff –April 2020 · Coordinated by Liliana Topliceanu, UBc and Amina Pereno, Polito – fecha de la actividad de formación corta para el personal docente y de las PYMES -Abril 2020 – organización |
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16:00 – 16:30 | Planning the next transnational meeting in Kavala
· estimated date, May 2020 duration |
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16:30 | End of the second day of the meeting | |
FRIDAY 17th January | ||
9:00 – 9:30 | Handing original documents
Partner give to host institution staff: · Mandate letter: · Declaration relationship UBc handles to partners: Certificate of participation La donación del socio al personal de la institución anfitriona: – Carta de mandato: – Relación de declaración UBc maneja a los socios: Certificado de participación |
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9:30 – 10:30 | Monitoring and evaluation plan
· what is being monitored? · frequency of monitoring activities; · quality and quantity indicators · template of the internal interim reports Place: Council Room of Engineering Faculty, Building B Coordinated by : Liliana Topliceanu, UBc – ¿qué se está monitoreando? – frecuencia de las actividades de monitoreo; – indicadores de calidad y cantidad – plantilla de los informes internos intermedios Lugar: Sala de Consejo de la Facultad de Ingeniería, Edificio B |
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11:00 – 12:00 | Risk and sustainability plans
· presentation of the plans; · discussion concerning the prevention of risks and measures to diminish it; · sustainability measures. Coordinated by UBc 11:00 – 12:00 Planes de riesgo y sostenibilidad – presentación de los planes; – discusión sobre la prevención de riesgos y las medidas para disminuirlos; – medidas de sostenibilidad. |
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12:00 – 12:45 | Planning the next activities
· activities of the following next six months; · planning the monthly Skype meetings · – actividades de los próximos seis meses; · – la planificación de las reuniones mensuales de Skype |
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12:45 – 13:00 | Meeting evaluation | |